Ames e a Real Academia Galega elaborarán o ‘I Mapa Sociolingüístico Escolar de Ames’

0

Ames, 25 de febreiro do 2019 – A Real Academia Galega analizará a situación da lingua entre a infancia e a mocidade do Concello de Ames ao abeiro do convenio asinado entre ambas as institucións.

A Real Academia Galega desenvolverá o proxecto denominado I Mapa Sociolingüístico Escolar de Ames 2019-2020. O Seminario de Sociolingüística estudará os principais contextos de socialización da poboación de ata 18 anos do considerado como municipio máis novo de Galicia, desde o ámbito familiar e o sistema educativo ata a educación non formal que se desenvolve a través dos programas de conciliación de vida familiar e laboral ou das actividades culturais e deportivas. A análise prestará tamén atención ás prácticas lingüísticas dos menores de idade nas relacións entre iguais. A partir dos resultados obtidos, A RAG proporá posibles liñas de intervención para os distintos grupos de idade co propósito de recuperar terreo para a lingua nun segmento de poboación fundamental para o seu futuro.

O alcalde de Ames, José Miñones, e o presidente da RAG, Víctor F. Freixanes, asinaron o convenio para realizar este estudo coa presenza da concelleira de Normalización Lingüística, Isabel Vaquero, e o secretario da RAG e coordinador do Seminario de Sociolingüística, Henrique Monteagudo. A partir dos datos obtidos neste traballo, os centros elaborarán os seus propios plans lingüísticos e o Concello establecerá as liñas xerais da política lingüística municipal en relación á infancia e á mocidade.

O alcalde de Ames, José Miñones, destaca que “o goberno municipal avanza na análise da situación da lingua na infancia e na mocidade amesá. Tras a elaboración do Informe sociolingüístico A lingua no CEIP Agro do Muíño, presentado no pasado mes de setembro, agora, imos darlle continuidade a este traballo cun mapa sociolingüístico de todos os centros escolares do concello. Agradecemos a implicación neste proxecto da Real Academia Galega e dos centros escolares de Ames e agardamos que o informe de conclusións e valoracións nos sirva para poder desenvolver diferentes políticas de normalización lingüística que axuden a fomentar o uso da nosa lingua”.

“Agradecémoslles ao Concello de Ames, aos colexios e demais partes implicadas a colaboración nun traballo que ten que ver cunha causa que é a causa de todos”, expresa Víctor F. Freixanes. O presidente da RAG lembra que a institución está a priorizar desde o Seminario de Sociolingüística a infancia e a mocidade por seren un sector clave para o futuro do idioma. “Para soster sempre os argumentos en datos obxectivos, son fundamentais traballos de campo como o que se fará en Ames, que nos ofrecerá un coñecemento de primeira man sobre a situación da lingua na infancia e na mocidade que será tamén esencial para unha axeitada planificación”, engade.

Este convenio, que ten unha vixencia de dous anos, establece que o devandito proxecto se executará en dúas fases. Na primeira fase farase un mapa sociolingüístico dos centros escolares de infantil e primaria, mentres que na segunda fase se realizará o estudo dos centros de ensino de ESO e bacharelato. Asi mesmo elaboraranse enquisas específicas dirixidas a alumnado, profesorado e familias con nenos e nenas matriculados nas escolas infantís (0-6 anos) e en centros escolares de educación primaria de Ames (6-12 anos), tanto de titularidade pública coma privada.

Na segunda fase faranse enquisas específicas dirixidas ao alumnado, profesorado de ensino secundario e bacharelato dos institutos amesáns (12-18 anos) e ás súas familias.

Unha vez feita a recollida de datos, analizarase a información obtida e elaborarase un informe co resultado e con propostas de intervención sobre os niveis de infantil, primaria, secundaria e bacharelato; un informe xeral da situación no Concello de Ames e informes individualizados por cada un dos centros escolares obxecto deste estudo. Ademais, entregaráselle ao Concello de Ames un informe cos datos analizados, cos resultados obtidos e con recomendacións sobre as posibles liñas de intervención.                

Share.

Comments are closed.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial