Ames, 20 de Nadal do 2017 – A Rede do Milladoiro, un órgano que engloba a representantes da comunidade escolar e da sociedade do Milladoiro, ven de solicitar a Xunta de Galicia profesorado especializado para atender aos alumnos recen chegados e que non entenden galego nin castelán.
A Rede do Milladoiro esta formada polos representantes dos distintos colexios de infantil, primaria e do instituto, das asociacións de pais, do goberno municipal, e mesmo da delegación de educación. Nas reunións trimestrais se debate todo o relativo a comunidade educativa e se marcan as liñas de traballo ata a seguinte reunión. De estas reunións xurdiron iniciativas como a posibilidade de realizar traballos sociais no concello para alumnos expulsados temporalmente ou se trasladaron a delegación e concello necesidades específicas.
No último encontro chegouse ao acordo de reclamar da Consellería máis medios para educar a alumnos recen chegados e que non entenden as linguas oficiais. No escrito a Rede explica que o alumnado do IES do Milladoiro presenta niveis socioculturais moi variados e responde ás novas realidades familiares existentes na sociedade. Esta diversidade amplíase coa presenza dunha porcentaxe relativamente elevada de alumnado procedente do estranxeiro, que se incorpora ao longo de todo o curso, mesmo na terceira avaliación e, en non poucas ocasións, con desfases curriculares severos. Aínda que a poboación inmigrante constitúe no Milladoiro un dos colectivos con maior risco de exclusión, o alumnado se integra na vida do centro con relativa facilidade.
A Rede detalla que no curso 2016/2017 matriculáronse por primeira vez no centro 9 persoas procedentes do estranxeiro, varias con desfase curricular severo, 1 delas procedente do Brasil cun escaso coñecemento das linguas oficiais en Galicia e que non promocionou. Entre os meses de setembro e novembro de 2017 matriculáronse no centro 8 alumnas e alumnos procedentes do estranxeiro. Desas cinco persoas, 4 teñen un desfase curricular severo e 2 (unha procedente de Romanía e outra de Marrocos) un descoñecemento total das linguas oficiais en Galicia. Tal e como esixe a lexislación, o Plan Xeral de Atención á Diversidade do IES do Milladoiro, aprobado na Comisión de Coordinación Pedagóxica do 14/6/2017
(http://www.edu.xunta.gal/centros/iesmilladoiro/node/865) recolle os procedementos de actuación para garantir o dereito á educación do alumnado procedente do estranxeiro. Este plan prevé a creación de grupos de adquisición de linguas, medida de carácter organizativo que o artigo 8 da ORDE do 20 de febreiro de 2004 define como “agrupamentos flexibles que teñen por finalidade, a través dunha atención individualizada, o impulso dunha formación inicial específica nas linguas vehiculares do ensino, de xeito que se posibilite a súa plena incorporación nas actividades de aprendizaxe pertencentes ó curso no que se atope escolarizado”. Por outra banda, o artigo 4 da devandita Orde establece que a administración educativa propiciará as dotacións de profesorado necesarias para levar a cabo as atencións establecidas no seu articulado.
A Rede explica na carta remitida que “neste intre, o centro non está en disposición de atender ás necesidades lingüísticas do alumnado con descoñecemento das linguas oficiais, que deben ser tratadas como linguas estranxeiras, o que sen dúbida vai en detrimento do seu aproveitamento escolar”. Por esta razón reclama que sexan atendidas as demandas e lle sexa facilitado ese profesorado.